slider image
De weg naar een succesvolle implementatie van innovaties ven veranderingen

Implovatie

U heeft een product, concept of dienst ontwikkeld. Hoe vindt deze zijn weg in de markt naar uw klant? Hoe zorgt u ervoor dat de investering zichzelf terug gaat betalen? U wenst een verandering teweeg te brengen in uw organisatie, of de realisatie of renovatie van uw huisvestiging op een andere wijze dan u gewent bent aan te pakken. Hoe krijgt u uw mensen mee? De diffusie en adoptie van innovaties is een moeizaam proces en al helemaal in de bouwsector. Meer dan eens bereiken nieuwe innovaties en veranderingen niet het succes dat men vooraf had gedacht en gehoopt. Ze weten de weg naar concrete projecten niet te vinden. Sommige innovaties worden toegepast in pilotprojecten, maar opschaling blijft veelal uit of duurt jaren. Wist u echter dat u dit proces zelf positief kunt beïnvloeden? Door u te richten op een aantal aspecten kun u innovaties beter ontwikkelen en de adoptie vergroten. Het Implovatiemodel helpt u richting te geven aan kansrijke diffusie en adoptie van innovaties. Implovatie:
  • Bewustwording
  • Strategie en beleid
  • Impact
  • Target bepalen
  • Strategische partners
  • Verleiden
  • Doorgroeien
De verschillende stappen hoeven niet volgordelijk te worden doorlopen. Dit is afhankelijk van het vraagstuk van het bedrijf. Implovatie is zowel van toepassing voor innovatoren, als voor partijen die een innovatie wensen toe te passen en grip willen hebben op de benodigde veranderingen in de organisatie of bij partners voor succesvolle adoptie.