slider image
Een avontuurlijke onderneming naar succesvolle product- en conceptontwikkeling

Het Innovatiepad

Innovatie vergt lef. Het is een tijdrovend proces dat vaak begint met een nogal vaag idee, een visie of wens. Op dat moment is het nog niet zeker wat het ook daadwerkelijk op gaat leveren. De dagelijkse ontwikkelingen zorgen voor verstoring om het idee de benodigde aandacht te geven. Innoveren is spannend en het vergt een lange adem. Gedurende de ontwikkeltijd zullen zich allerlei situaties voor doen, die bepalen of de innovatie succesvol wordt of niet. U kunt niet alles overzien, maar wel ervoor zorgen dat u zo goed mogelijk voorbereid op pad gaat. Het Innovatiepad helpt u daarbij. De uitdagingen die u onderweg tegen zult komen, zijn in te delen in twee categorieën:
  • Uitdagingen buiten het bedrijf
  • Uitdagingen binnen het bedrijf
De uitdagingen van buiten het bedrijf heeft u vaak niet zelf in de hand, maar door grip te krijgen op verschillende trends, ontwikkelingen, nieuwe wet en regelgeving en verschillende belangen in de markt, kunt u hierop anticiperen. De belemmeringen en factoren binnen het bedrijf kunnen worden gekoppeld aan de identiteit van het bedrijf. Door uw identiteit te verbeteren. kunt u het innovatievermogen drastisch veranderen en beter inspelen op de belemmeringen en factoren van buiten het bedrijf. Uw bedrijf zal haar positie versterken, beter op de veranderende maatschappij in kunnen spelen en daarmee een koploper kunnen worden ten opzichte van andere bedrijven. Het Innovatiepad helpt u grip te krijgen op zowel de uitdagingen binnen als buiten het bedrijf. U doorloopt een aantal fasen, waaronder zich ook een feedbackloop bevindt om uw bevindingen gedurende het innovatieproces steeds te reflecteren aan eerdere besluiten. De fasen zijn als volgt gedefinieerd:
  • Inventarisatie
  • Identificatie
  • Markt en toekomst
  • Conceptontwikkeling
  • Terugkoppeling
  • Uitwerking

Na het doorlopen van deze fasen kan het concept worden getest en gerealiseerd.

Graag help ik u in uw avontuur bij de ontwikkeling van kansrijke innovaties. Door middel van het bewandelen van Het Innovatiepad kan het bedrijf na 21 weken een weloverwogen productconcept in productie brengen dat meer kans van slagen heeft in de markt en niet alleen aansluit op behoefte van de bouwsector, maar dat ook aansluit op de behoefte van de consument.